Ved du, hvordan du præstér bedst under pres?

Kender du fornemmelsen af, at din nervøsitet og tvivl på egne evner fylder dine tanker, når du skal præstere optimalt under pres?

Hvordan vil det være, hvis denne tvivl og bekymring ikke behøver ødelægge din præstation?

Det er helt almindeligt, at vi som mennesker gør os tanker om os selv – det vi kalder vores selvbillede, men tænk hvis dit selvbillede ikke stemmer overens med dine egne evner, hvis dine evner og dit talent er større, end du selv er klar over. Når vi tror for meget på vores tanker og tror, at de er vores virkelighed, er det, at de kan spænde ben for vores præstation. Derfor vil du med Mentaltræning bl.a. komme til at arbejde med din indre dialog - dit selvbillede og skabe en øget bevidsthed.

Øget bevidsthed får vi ved at arbejde med os selv, stille spørgsmål som skaber afklaring og hjælper os på tidspunkter, hvor vi har brug for ekstra motivation til at gøre lidt mere.

Spørgsmålene kan være: 

  • Hvilke tanker har du om dig selv som sportsudøver?
  • Hvilke negative tanker har du?
  • Hvad gør de tanker for dig?
  • Hvad kan du vælge at tænke istedet for?
  • Hvad betyder det for dig at nå dit mål?
  • Hvordan vil du gerne have det undervejs?
  • Hvordan ser du dig selv, når du har nået dit mål?
  • Hvorfor er det vigtigt for dig, at nå dit mål?

 

Det er nogle af de spørgsmål, vi kan udfordre os selv med, og svarene bruger vi på tidspunkter, hvor vi har ekstra fokus på processen mod målet. Samtidig vil du opleve, at din indre dialog ændre sig til at være støttende og positiv, da du bliver bevidst om, hvad du har brug for at høre dig selv sige. Du vil få et styrket selvbillede, som hjælper dig til at performe bedre.

Jeg tager altid udgangspunkt i den enkelte person, og de udfordringer du står med, så ovenstående er blot et eksempel på, hvad jeg arbejder med
i Mentaltræningen. 

Jeg vil ligeledes give dig værktøjer til at arbejde med din underbevidst, hvor 80-90% af vores tanker kommer fra. Vores underbevidsthed er en enorm ressource, vi normalt ikke har aktiveret i hverdagen til meget andet end kroppens automatiske processer, så du vil hurtigt opleve positive forandringer. 

Når jeg arbejder med din underbevidsthed i Mentaltræningen, føres du ind i en hviletilstand også kaldet hjernens Alpha og Theta tilstand, hvor jeg kan påvirke din underbevidsthed igennem suggestioner/sætninger, som jeg vil sige til dig på baggrund af dine ønsker og mål. Dette gøres helt praktisk ved, at du ca. 3 gange om ugen lytter til en lydfil, jeg har indtalt. Lydfilen varer ca. 15 minutter. De suggestioner, som jeg siger til dig, vil danne nye spor i hjernen, som vil hjælpe dig, i det du gerne vil opnå. Denne form for Mentaltræning er specielt vigtigt i arbejdet med visualisering
og målbilledtræning.

Sportsfolk på alle niveauer kan have stor glæde af Mentaltræning, der bevidstgør vejen mod dit mål. Et forløb er altid et tæt samarbejde mellem dig og mig. På vores første møde afklarer vi dine mål, og herefter udarbejder jeg det forløb, som bedst passer til dig. Undervejs mødes vi med jævne mellemrum til 1:1 sessioner og taler løbende sammen via Skype eller telefon. Derudover vil jeg under forløbet observere din udvikling til træning
og konkurrencer. 

http://www.mariannelinde.dk/sites/default/files/styles/top_image/public/kaisacrare.jpg?itok=IrhHhO5V

Book en gratis samtale

Du er altid velkommen til at kontakte mig – du skal blot udfylde denne formular, så kontakter jeg dig med henblik på en uforpligtende møde, hvor vi sammen finder ud af, hvad jeg kan gøre for dig.